Shopping och storstädning

Igår startades dagen med simning, vi var alla tre sega och det blev inte ett långt pass, men vi simmade lite i alla fall. Sen gick jag hem till Robin och vi åt frukost sen bestämde vi oss för att åka till Väla. Vi lånade Farmor Lenas bil och brummade iväg. När vi kom dit så gick vi och åt lunch det blev tacos, mums :) Sen drog vi igenom Väla jag inhandlade Julklappar till mormor och G-B. Så nu har jag bara mamma och pappa kvar. Sen drog vi in på IKEA för Robin skulle ha en ny tvbänk och garderob efter mycket velande från Robins sida så gjorde han som jag ville. haha. Det blev också en fika då Robin "råkade" ta med sig chokladbolls tången. Sen när vi hämtat ut tvmöbeln vid varuutlämningen dök det upp ett ogenomtänkt problem. Hur skulle vi få in en stor kartong i farmors lilla bil. Tillslut fick vi in den och jag fick sitta och hålla upp den hela vägen hem och det gjorde sjukt ont i mitt knä. Men vi kom hem. Sen väl hemma i Tyringe  behövde robins rum städas och gamla möbler skulle ut. Och hade man inte dammallergi innan så lär man ha det nu. golvet var grått av damm under den gamla tvbänken och där fanns sladdar utan funktion tror jag. När jag plockade undan tidningarna i nattduksbordet hittade jag Hobbex kataloger från 2003 och 2004. Men när det var färdigstädat och den nya bänken var uppe blev det hur bra och fint som helst. Nu är det tillochmed så att man vill vistas i rummet :) TAck för en helt underbar och rolig dag gubben <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0