You Make Me Smile

Veckan har innehållit en tripp till Stockholm med min kära syster. Vi var uppe vid halv 10 och skulle ta oss till Skeppsholmen och efter att gått vilse på T centralen och gått fel så kom vi fram. Vi skulle bo på Af Chapman det är en båt. och när vi äntligen kommit i säng så hör man fiskmåsar och ankor kraxa och ha sig utanför vårt fönster. Tur var att vi båda var så trötta att dettta inte störde oss. Det blev en hyfsat tidig morgon då jag skulle vara på ambassaden 10.00. Vi var på Dag hammarskjölds gata redan 09.15 och då är det redan lång kö utanför. Men vid 10.30 kom jag in och hade då ingen känsel i mina fötter efetrsom det var runt -8 grader ute. När jag skulle igenom säkerhetskontrollen så piper det såklart och jag får kämpa mig ur mina stövlar som jag sen knappt fick på mig igen pga mina ömma tår. Sen väl inne i ett varmt rum fick jag sitta och vänta i evigheter på att de skulle ropa upp mit namn och vid 13.00 var det min tur att svara på några frågor och lämna mina fingeravtryck. Fan vilken tid det skulle ta för bara detta. Men efteråt var det skönt för nu är allt inför resan fixat det är bara betalningen kvar men den ligger inte på mina axlar. När jag var inne på ambassaden satt Julia på stationen och fikade. Så jag tog bussen tillbaka när jag var klar. Efter det gick vi ut och gjorde stan jag fann en outfit till min maskerad. Buttericks var en rolig affär där fanns mycket spännande utklädningskläder och annat. Sen var det dags att ta tåget hem igen. Detta var tisdag onsdag. I torsdags var det promenad med Tessan, det blev en riktigt lång en. Det är så härligt att umgås med henne för det finns alltid något att prata om.
Min helg har ändå varit hyfsat händelserik. I fredags var vi på Infinity och åt, jag Martin Robin Tess och Sebban det var jätte trevligt och länge sen jag träffade både Martin och Sebban. Robin stack vid halv 9 för han skulle upp till Henke och jobba men vi andra satt kvar och pratade sen åkte vi till Sebban. Fy fan vilket underbart hus måste jag säga:)
Igår så var jag på promenad med Ida  sen på kvällen tittade jag först på madagaskar med Julia. så himla rolig alltså, "Du har inte sett nåååååntiiiing". Sen har Peppe varit hemma i helgen så jag och Ida spenderade vår kväll ute i skogen. Även om man inte träffar dig så ofta Petra så märker man hur mycket man saknat dig när man träffar dig igen. Du är guldvärd.

Nu ska jag snart åka och hämta mamma och pappa, de har spenderat sin helg i Göteborg med Annika och Benny.

Ha en fortsatt bra söndag :)

 
Glädjespridaren <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0