Chicago

I fredes åkte jag ju till Chicago, det var en spännande bussresa måste jag säga. Först var bussen 30 minuter sen så jag fick stå i 17 minusgrader (kändes lite som på ambassaden) Sen på bussen är det precis som i Sverige alla sätter sig själva vid två säten med väskan i det andra. Så jag satt mig bredvid en liten kvinna. Hon tittade på mig som jag var en jätte. Sen messade jag med Shqipe och hon bara var stannar bussen? Jag hade ingen aning frågar busschaffisen han bara det beror på vädret. det var ett konstigt svar men jag accepterade det och satte mig sen frågade jag en man på bussen han bara den stannar på Amtrak Union. Så jag skickade till Shqipe hon svarar vilken sida stationen är stor. Jag kollade med busschaffisen han bara det kan dina vänner ta reda på på stationen. Snacka om Service. Sen ringde Shqipe så vi fick klura på det. Ungefär 3-5 minuter efter jag lagt på ropar chaffisen upp i högtalaren att ni som pratar i telefon på ett annat språk. DET FINNS ANDRA PASSAGERARE PÅ BUSSEN. Man bara okej. Sen när jag väl kommer till Chicago skulle Shqipes HM hämta upp mig och vi hittar inte varandra. När jag väl ser hennes bil så kommer olisen fram och hon får inte stå där så jag bara nej. Sen ringer hon och vi finner varandra :P Hon kör mig dit Shqipe och Sara befinner sig. Så sjukt kul att träffa dem igen. Sen gick vi till Cheesecake factory mums vad det var gott. Och Martin hamburgarna har väl en diameter på 20 cm typ. haha.
efter det skulle vi gå upp i Hangcock byggnaden, klockan var runt 12 nej då måste man vara 21. jag blir så irriterad på denna åldersgräns känns som att man är 17 igen. Så det blev att ta taxi hem så låg vi och pratade ngr timmar istället. På lördag stod det shopping på listan vi gick runt runt. Eller vi var på museum och sen var vi vid the bean med. Sen på kvällen skulle vi bowla och se på film. Men efter 9 så var det ju 21 på bowlinghallen så det blev bara bio. Såg Avatar 3D ÄNTLIGEN. Vilken sjukt bra film alltså, bästa på väldigt länge. Fick några nervösa attacker och kramade sönder Saras hand. haha. Söndag blev det med shopping och vi åkte upp i Hangcock byggnaden tog en alkoholfri drink på 94th floor. Vilken utsikt. Sen var det buss igen hem. MEn har verkligen haft en sjukt rolig helg vi har planerat in fler möten bl.a så ska vi hinna med en helg i Miami i april. Sen funderar vi på att avsluta vårt år i Californien. Nackdelen är att dem hinner fylla sina himla 21 nästa år innan vi åker hem så jag får väl ligga på hotell rummet på kvällarna :( Varför fyller man i augusti ? Kan förstå Peppe och Tessan nu.
Nej nu ska jag ta en dusch sen ska jag tll Barnes and Nobel med Lea.
Bilderna kommer i nästa inlägg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0