Det är ju semester Överste Krullrygg !

Nu har jag lovat allt för många att jag ska skriva om helgen så det är väl lika bra att jag gör det med. varning för långt inlägg. I torsdags var jag uppe med tuppen bussen gick från Dutch Mill 02.35 till Chicago, jag var på Midway runt 6. Väntade en stund och så kom Shqipe hon hade inte haft en bra morgon hon hade försovit sig och kände att allt bara gick fel. När vi skulle checka in bagaget hade hon 7 pounds övervikt vilket hon skulle behöva betala 90 dollar för istället för 25. För i USA har de något skumt att man får betala 25 dollar för väska när man checkar in det suger. I alla fall hon la över shampo och liknande i min väska så det löste sig endå. Ingen av oss hade ätit frukost så vi åt sen var det dags att bege sig till gaten vi behövde vara där 15 minuter innan. Vi lämnade frukosten i god tid men vi gick åt fel håll klockan var kvart i när vi fick vända. Började småspringa lite när vi kom fram till gaten så står där en flygvärdinna och säger är det ni som ska till Atlanta vi har ropat era namn skulle precis stänga dörren. Vi bara Ja det är vi sen skulle vi visa biljetten så hittar Shqipe inte sin först haha. Tillslut kommer vi på planet men flygvärdinnan verkar inte jätte glad. Hon snubblar på Shqipes väska en gång men försöker att le. Landar i Atlantra och går direkt till gaten för att inte missa något.
     Vi ringer Sara som redan är i Miami och lurar henne att vi missat planet, det var riktigt kul. Sen var det på nästa plan. Shqipe stöter till en väska så killen bakom får den i huvudet, TVÅ gånger. Vi känner att det mesta går emot oss nu. Sen kommer vi äntligen fram till Miami när vi sitter i taxin till hotelet ringer vi Sara igen och säger att vi måste vänta på flygplatsen för min väska är inte med. Hon går på den med. Stackars Sara. Kommer till hotelet det är eett jättefint rum och hotelet ligger precis vid stranden. Vädret var ingen höjdare så Sara berättar om ett outlet mall som verkar jättebra. Vi fräschar till oss och sätter oss i en taxi, ingen av oss har en aning om avståndet till stället men det visar sig att det blir 160 dollar tur och retur (ca 1100kr) Av denna resa lärde vi oss att inte lite på Sara. Men det var god mat och bra shopping. åkte därifrån vid 9 tror jag men vi ville inte till hotellet än så vi satte oss på ett hookha cafe det var mysigt men alkoholfritt. Det stör en verkligen när alla andra runt omkring festar runt och man själv sitter där med sitt isvatten.
      Fredag var det tidigt upp, på med bikinin och sen till Starbucks till frukost. Sen spenderades hela dagen på stranden omringade av silikonbröst och botox. Havet var underbart alldeles blått och inte en haj så långt ögat kunde nå. På kvällen åkte vi in till Miami ännu en dyr taxiresa men inte som kvällen innan. Vi shoppade lite mer och åt på Hard Rock Cafe det var trevligt sen bar det hem.
       Lördag var det Starbucks och stranden igen Sara hade bränt sönder sig så hon betalade för solsäng och parasoll det gick på 25 DOLLAR (175 kr) Det är annat än Thailand. Även denna dag spenderades på stranden. Sara gick upp lite tidigare men Shqip och jag var strax efter. Det visade sig att vi bränt oss lite vi med men inte i närheten av Sara. Den kvällen var det mycket gnäll om att vi inte kunde röra oss och att det gjorde ont. Men vi tog oss ut tillslut och kollade runt området runt South Beach där vi bodde. Det fanns mycket att erbjuda och en gudomligt god krabb/räk sallad. När vi traskade hemåt fick Sara en del utbrott började skrika pga av alla ormar vi såg, eller ja två. Men hon sprang genom folkmassorna. Den kvällen blev det chips och godis på rummet för det var ju trots allt semester Överste Krullrygg.

Dolphin Mall

Shqipes sminkborttagning var över hela bordet och gick inte få bort inte ens med stekspade :)

Fler bilder finns på Facebook.
Tack så mycket tjejer för en underbar helg, känns forfarande helt ofattbart att man lär känna varandrapå 5 dagar och det känns sen som man kännt varandra i flera år. Madison nästa. <3