Det var ju inte meningen att göra dig ledsen Lisbeth.

Då var det ny vecka igen eller ny och ny det är onsdag. Har åkt på världens förkylning och det är bara september men jag hoppas på att det vinterns enda. Hoppas Hoppas. Mår ingen höjdare i alla fall. Har haft en underbar helg.

Shqipe kom i fredes med bussen så jag plockade upp henne vid 4 sen köpte vi lite frukt och nötter och sen hem till mig. Jag jobbade fortfarande när hon kom så vi tog det lugnt och tittade lite på film med Hannah. Riktigt jobbigt att gå från svenska till engelska hela tiden med. Förstår inte hur tyskarna klarar det ibland frågar de varandra saker på tyska men svarar på engelska det måste vara jättejobbigt. Men när jag slutat bytte vi om och drog oss downtown för en liten smakbit ingen av oss var riktigt hungriga. Sen drog vi till 3 dollars biografen och tittade påthe girl with the dragon tatoo/män som hatar kvinnor. Kändes konstigt att vara här och titta på en film med svenskttal men det var kul. Skrattade åt svenska språket verkligen vissa ord är roliga som man inte tänkt på på länge. Sen åkte vi hem och sov.

Vaknade lördag morgon av en armbåge i ansiktet, inte uppskattat. Sen var det dags att göra sig iordning och sen var det frukost på Starbucks och vidare till Wisconsin Dells och Tanger Outlet Mall. jag har inte mycket pengar så jag handlade inget (Stolt). Shqipe däremot behövde bara ett par converse men det blev en väska, sjal, keps och tröja. Inga skor !! Efter några timmar där blev det KFC första gången för mig och vi fick vänta 40 minuter på maten. DÅ ÄR DET VERKLIGEN INTE SNABBMAT. Körde fel på vägen hem men vi kom hem tillslut. På kvällen åkte vi downtown för att röka vattenpipa på en marockansk restaurang åt riktigt god plockmat. Jag har ångrat min uppfattning om Falafel nu iaf. Det avr riktigt gott. Satt idioter bredvid de var ett gäng på runt 45-50 as packade de spillde ut öl på marken och grovhånglade som om det vore normalt. Jag hade skämts ihjäl om mamma och pappa betett sig så ute.

Söndag sov vi lite längre det blev frukost på Panera denna morgon. Sen åkte vi till West Towne Mall jag köpte skor en stickad tröja och ett par byxor, vilket suger då man inte ha pengar men nu har jag höstskor (Shqipe det är pinsamt att erkänna detta men jag fick tänka till när jag skrev höst) så jag behöver inte bry mig mer om det.  Sen åkte vi downtown för det var Taste of Madison i helgen. En kille kom upp till Shqipe och mig han såg typ ut att vara 16 frågade om vi var girlfriends. Både jag och Shqipe tittade på varandra och jag höll på att börja garva och Shqipe bara What do you mean. haha. Sen bad han om hennes nummer och hon ljög ihop att hon hade pojkvän och killen bara  thats lame. Sen ville han inte gå. Shqipe ojag delade på en deep fried cheesecurds, vilket man måste smaka när man är i Wisconsin. Sen begav vi oss till Nitty Gritty där det var avsked/välkommen hit middag. Cathy var tillbaka med så skönt att träffa henne igen. Men tråkigt att hon åker hem imorrn jag hinner inte träffa henne igen. Hoppas verkligen att hon, Steffi och Franci kommer och hälsar på mig. Och sen ses vi ju midsommar 2012.  Efter middagen kände vi verkligen inte för att åka hem så det blev 3 dollars bion igen fast denna gången såg vi grown ups. Det var en riktigt rolig film skrattade så jag dog.

Måndag morgon vaknade vi båda två genomförkylda och sega. Vi drog till Panera för frukost och sen var det dags för Shqipe älskling att åka hem till Chicago. tack så jättemycket för en underbar helg jag är överlycklig att jag lärt känna dig och det är ett stort plus att du bor i Jönköping med för ajg är inte färdig med dig än:)

Nu planerar vi så att vi kan åka till vår tredje kompanjon, Pinglan Sara eller överste krullrygg som är hennes alias. Det ser vi alla fram emot.

Nej nu ska jag sova en stund huvudet dunkar sönder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0