Dynamite

Känner pressen från Sverige att jag måste blogga så det är dags. Får nog börja med förra helgen följde med familjen upp till Wolfman River, Jon och Stacy hade ett triatlon att bekämpa tråkigt nog regnade det. Vaknade i tältet mellan fredag och lördag det regnade något otroligt somnade om igen men vaknade vid 9 av att allt var dyngblött. Funderad först på om jag gått och blivit sängvätare men det hade jag inte. Heather och jag begav oss in i husbilen där Hannah gjort frukost till oss. Spenderade sedan den regniga degen i husbilen pratade om allt mellan himmel och gjord Amerikansk politik och religion med mera. Tjejerna är underbara trivs verkligen de känner att de kan berätta allt för mig och det uppskattar jag verkligen.

När alla idrottarna kom tillbaka var det en stor middag och lite partaj. Träffade en kille i min ålder som var riktigt intresserad av Sverige, (inte ofta man träffar en sån) han visade svensk musik han hade på sin Ipod det var Afasi & Filthy, Snook och Timbuktu. Sen berättade han vad han hade hört om Sverige och det avr inte att svenska tjejer var blonda och blåögda, som alla andra amerikanare tror utan han berättade att han hade hört att svenska tjejer var lätta att få i säng. Ingen höjdar stämpel direkt. Har aldrig hört någon säga det innan. Väldigt trevlig kille tror han hette Shane eller något.

På söndagen var det dags för mountainbike, lånade Stacys gamla vilekn var lite för liten men det gick ändå tror vi cyklade 17 miles eller något liknande. Väldigt roligt Hannah och jag körde i alla lerpölar. Vi var helt bruna på ryggen när vi kom tillbaka. Riktigt bra träning hade dock väldigt ont i rumpan i måndags. Måndag till Fredag gick fort denna veckan, det flyter på bra nu, har en hel del att göra när det är skola med har inte fullt så mycket fritt som jag har haft tidigare och det gillar jag. Och har börjat lära känna en del av tjejerna och killarna i psykolgi klassen vilket är riktigt kul. Fredag kväll tog jag det lugnt med familjen kollade på Alice i underlandet, tycker fortfarande inte att det är någon höjdarfilm.

Lördag var det aupairmöte, Scavenger hunt. Vi fick ett papper med uppgifter att göra när vi gick State Street ner. Jag var lagkapten för mitt lag det var ju självklart jag och 4 tyskar. Men precis när vi skulle gå så kom Fabiola in i vår grupp med så det var bra. Det avr en rolig dag lärde känna lite nytt folk med. Sen på kvällen kollade jag Sarah, Anna, Chrisi, Yvonne, Steffi och Valerie på bio kollade på grown ups. Jag hade ju sett den innan men  den var bra igen. På söndage morgonen åkte vi till Wisconsin Dells och Outletmalet. De andra shoppade en hel del men jag köpte bara lite små saker. Efter shopping åkte vi och åt lunch. Det avr lunchbuffe och de hade allt verkligen jag blev sjukt mätt. Sen gjorde vi lite annat och avslutade dagen med glass på dairy queen. Hade en riktigt härlig helg.

Idag måndag var jag och klippte mig, mamma var stolt, jag sa åt killen som skulle klippa mig att klippa det som var nödvändigt och han säger att han är ledsen men han måste klippa av 2 inches vilket är typ 5 centimeter. Just nu känner jag mig nästintill skallig. Efetr det åkte jag till gymmet och sen försökte jag mig på att byta vindrutetorkare utan något vidare resultat ska försöka imorrn igen.

Nu är det dags att gå och lägga sig, har några mejl att svara på först.
Godnatt Wisconsin, Godmorgon Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0